Lorem ipsum is simply free text dolor sit am adipi we help you ensure everyone is in the right jobs sicing elit, sed do consulting firms Et leggings across the nation tempor.

Latest News

Contact Info

DIJAGNOSTIKA I LIJEČENJE: HRKANJE I PRESTANAK DISANJA TIJEKOM SPAVANJA

HRKANJE I PRESTANAK DISANJA TIJEKOM SPAVANJA (Opstrukcijska apneja tijekom spavanja – OSA)

Opstrukcijska apneja tijekom spavanja predstavlja ozbiljan javno-zdravstveni problem Istraživanja su pokazala da se učestalost OSA u populaciji kreće od 24% u muškaraca i 9% u žena.

Karakterizirana je ponavljanim epizodama zastoja disanja tijekom spavanja (apneja), a bolesnik najčešće pri tom ima simptome prekomjerne dnevne pospanosti, glasnog hrkanja za kojeg zna ili se dozna iz podataka partnera s kojim živi. Važno je istaknuti da bolesnik može imati primarno ili tzv. habitualno hrkanje kao izdvojeni fenomen bez popratne OSA, što predstavlja značajan socijalni fenomen. Ponekad neki bolesnici imaju tipične simptome OSA poput glasnog hrkanja i prekomjerne dnevne pospanosti, ali nemaju klinički značajne apneje što može biti posljedica drugih čimbenika, poput stila života, loših navika spavanja koje mogu biti razlog za prekomjernu dnevnu pospanost.

Dijagnostika:

• fizikalni pregled za procjenu uzroka simptoma bolesti tj. jesu li više vezani uz kardiovaskularni, neurološki, otorinolaringološki ili pulmološki problem
  • kompletan endoskopski pregled gornjih dišnih puteva (nosa, ždrijela i grla) i dijagnosticiranje mjesta opstrukcije
  • procjena rizika OSA standardiziranim upitnikom, STOP-upitnik
  • u svrhu objektivne procjene ozbiljnosti simptoma prekomjerne dnevne pospanosti testiranje Epworthovom ljestvicom pospanosti
  • OSA moguće je dijagnosticirati s pomoću poligrafskih uređaja koji snimaju zasićenost krvi kisikom, protok zraka, aktivnost respiracijskih i/ili abdominalnih mišića te frekvencije srčanog mišića.
  • DISE (drug induced sleep endoskopy), endoskopija gornjih dišnih puteva u farmakološki induciranom snu s ciljem procjene mjesta, veličine i oblika kolapsa i opstrukcije tijekom spavanja

Terapija:

• liječenje OSA zahtijeva multidisciplinarni pristup
  • modaliteti liječenja najjednostavnije se mogu podijeliti u dvije skupine:konzervativne i kirurške metode
  • konzervativno liječenje uključuje:
  • bihevioralne intervencije
  • orofacijalnu/orofaringealnu miofunkcionalnu terapiju (OMT)
  • terapiju pozitivnim tlakom (CPAP)
  • farmakoterapiju
  • Bihevioralne intervencije obuhvaćaju promjene životnih navika i pozicijsku terapiju.
  • promjene životnih navika uključuju: promjenu prehrambenih navika, redovitu tjelesnu aktivnost, prestanak pušenja cigareta i konzumacije alkohola i higijenu spavanja

Kliknite na fotografiju ispod kako biste ispunili UPITNIK - Sleep Apnea (Poremećaji u disanju tokom sna)